Funcions del Tutor


BOIB Decret 120/2002, de 27 de setembre,
 pel qual s’aprova el reglament orgànic dels instituts d’educació secundària.

CAPÍTOL V. 
Article 56. Els professors tutors exerciran les funcions següents:


a) Coordinar la tasca educativa de l’equip docent del grup. A tal finalitat, vetllaran per mantenir la coherència de la programació i de la pràctica docent amb el projecte curricular i la programació general anual del centre, mitjançant les reunions que dugui a terme l’equip.

b) Presidir les reunions ordinàries de l’equip docent i les que, amb caràcter extraordinari, calgui realitzar, com també estendre’n acta de cada una.

c) Proporcionar a l’inici de curs, a l’alumnat, als pares i les mares, o als tutors legals, informació documental o, en el seu defecte, indicar on poden consultar tot el que sigui referent a calendari escolar, horaris, hores de tutoria, activitats complementàries i extraescolars previstes, programes escolars, criteris d’avaluació del grup i normes de convivència.

d) Coordinar el procés d’avaluació dels alumnes, i organitzar i presidir les corresponents sessions d’avaluació del seu grup.

e) Participar en les reunions periòdiques que convoqui a l’efecte la prefectura d’estudis amb la col·laboració del departament d’orientació.

f) Mantenir reunions periòdiques amb els alumnes, bé sigui individualment o col·lectivament.

g) Responsabilitzar-se, juntament amb el secretari del centre, de l’elaboració de la documentació acadèmica individual dels alumnes a càrrec seu, i mantenirla actualitzada.

h) Gestionar els problemes i encaminar les iniciatives i inquietuds de l’alumnat, i intervenir davant els diferents sectors de la comunitat educativa en l’abordatge de les situacions que es plantegin.

i) Informar els pares, les mares o els tutors legals, almenys tres vegades a l’any, i els professors i els alumnes del grup de tot allò que els concerneixi enrelació amb les activ itats docents i el rendiment acadèmic.

j) Participar en el desenvolupament del pla d’acció tutorial i en les activitatsd’orientació  sota la coordinació del cap d’estudis i col·laborar amb el departament d’orientació, en l’orientació de l’alumne en els processos d’aprenentatge i assessorament sobre les seves possibilitats acadèmiques i professionals.

k) Controlar les faltes d’assistència i puntualitat de l’alumnat de la seva tutoria, a partir de la informació facilitada pel professorat del grup, coordinar les mesures previstes al centre, realitzar les actuacions que disposa la normativavigent pel que fa  a l’absentisme, i comunicar les faltes i altres incidències als pares, les mares o els tutors legals, sota la coordinació del cap d’estudis.

l) Altres que li puguin ser encomanades pel director de l’institut o atribuïdes per la Conselleria d’Educació i Cultura.

Entradas Antiguas